Kurssi sisältää viisi luentoa sekä itsenäistä opiskelua kirjan pohjalta. Luennot ovat tiistaisin 9.1.-6.2. klo 10.15.-11.45 Keskustakampuksen Päätalon luentosalissa C109 opetustila C6 (huom. tila on vaihtunut alkuperäisestä, koska hyväksyin kurssille lisää osallistujia ja tarvittiin isompi sali).

Etäosallistumisen Zoom: https://tuni.zoom.us/j/7743478863?pwd=eVkyQXVpVnZobEt1Tkx4S01YVWxVdz09

Virallinen kuvaus: Suoritettuaan opintojakson opiskelija osaa informaatioalan asiakaspalvelun perusteet fyysisissä sekä sähköisissä ympäristöissä ja kykenee tutkimuspohjaisesti kehittämään asiakaspalvelua. Hän osaa arvioida asiakaspalveluun liittyviä käsityksiä sekä perustella omia näkemyksiään. Opiskelija hahmottaa, millä tavoin liiketalouden ja julkisen sektorin palvelutoiminta eroavat toisistaan ja miten hyödyntää niiden erilaisia vahvuuksia sekä hankalissa että arkisissa asiakaspalvelutilanteissa.

Kurssi on tarkoitettu ennen kaikkea informaatiotutkimuksen ja mediatutkimuksen opintosuuntien opiskelijoille.

Kirjallisuus: Wilson et al. (2021). Services Marketing: Integrating Customer Service Across the Firm, 4th European edition. s. 1-344. tai vastaavat luvut edellisestä painoksesta (2008 tai 2016).

Kurssin lopussa laaditaan luentopäiväkirja, jossa käsitellään omaa oppimista kurssin aikana ja sillä saavtettuja työelämävalmiuksia. Päiväkirjan pituus on maksimissaan viisi liuskaa ja sen on sisällettävä ajatuksia sekä luennoilta että kurssikirjasta.
 
Koska kirjoja on (toistaiseksi) rajallisesti saatavilla, oppimispäiväkirjoja saa palauttaa 26.4. asti. Arvostelen niitä sitä mukaa kun ne saapuvat, eli jos palauttaa aiemmin, saanee myös kurssisuorituksensa aiemmin.
 
Kurssin viidennelle luennolle saa esittää toiveaiheita. Avaan niille oman keskustelualueensa ensimmäisen luentokerran jälkeen.
  • Opettaja: Tuomas Harviainen